Eerste dagen in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Lisa Assem - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Lisa Assem - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Santiago

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

27 Juli 2015 | Chili, Santiago de Chile

Hooooi

Op dit moment zit ik heerlijk te chillen bij de Starbucks in hartje centrum Santiago en besef me dat ik hier alweer vijf dagen ben, de tijd vliegt!

21 juli, de dag waar ik al heel lang op wachtte was eindelijk daar. Ik had verwacht dat ik erg gespannen en emotioneel zou zijn, maar niets van dit alles. Ik was zo kalm dat me zelfs gevraagd werd of ik verdovingsmiddelen had gebruikt. Was niet het geval natuurlijk, maar ik begon er zelf ook bijna aan te twijfelen. Mijn afscheidscomité was erg groot, superleuk! Gezellig nog wat gedronken en toen was het toch tijd om afscheid te nemen. Zoals ik al zei was ik erg rustig en op de één of andere manier besefte ik niet echt dat ik deze lieve mensen écht een half jaar niet meer ging zien. (Dit besef is ondertussen wel aangekomen en voelt toch wel heel gek). Na iedereen nog een laatste keer geknuffeld te hebben begon mijn lange reis van 24. Eerst moest ik 9 uur vliegen naar Detroit, daar 2 uur wachten en vervolgens met een 2 uur durende vlucht naar Atlanta, waar ik weer 2 uur zou moeten wachten, al werd dat helaas wat langer. Ik was doodmoe maar vanaf Atlanta was het nog 9 uur vliegen naar Santiago.
Ik had/heb geen visum dus het was heel spannend of ik wel door de douane zou mogen. Gelukkig is alles goed gegaan! In Detroit werd ik omgeroepen bij de gate en ondervraagd over mn visum maar daar heb ik me gelukkig uit kunnen lullen. Woensdag bij de introductie maar eens kijken of ik dat weer kan doen, of dat ik nu echt een visum moet gaan regelen. We zullen zien!

Oké, reis overleefd, maar doodmoe was ik wel! Helaas kon ik nog niet inchecken bij m'n hostel, dus heb ik de eerste paar uur gechilld bij de Starbucks (wat inmiddels zo'n beetje m'n stamkroeg is). Ik ben de afgelopen dagen steeds de stad aan het verkennen ter voet en per metro (jeetje wat is dat groot netwerk zeg!!) en hop eigenlijk van Starbucks naar Starbucks. Daar heb ik namelijk goede Wifi (en goede brownies!!) zodat ik weer kan checken of ik een mail heb van een huiseigenaar. De afgelopen dagen ben ik hard op zoek gegaan naar een huis, maar dat is zo makkelijk nog niet zeg! Ik wil graag een leuk studentenhuis op een goede plek. Ik heb al veel leuke huizen gezien op een rotlocatie en ook al niet zulke leuke huizen op een toplocatie. Schiet niet op dus!
De locatie is hier nogal belangrijk, want de stad is zooooooooooooooooo groot. Echt niet normaal. Ik weet nu wel in welke wijk ik wil wonen, maar dat zegt nog steeds niet zoveel. Volgens mij is die wijk zo'n beetje even groot als Nijmegen ofzo. Ik heb helaas nog niet heel veel van de toeristische trekpleisters gezien, omdat ik me vooral richt op zo snel mogelijk een huis vinden. Hopelijk in mijn volgende blog dus meer foto's van mooie en leuke dingen.
Aanstaande woensdag begint de introductie van m'n studie dus ook daarover meer in mijn volgende blog.

Doeiiiiiiiiiiiiii
xxxxxxx

  • 27 Juli 2015 - 19:30

    Tineke:

    Hoi hoi Lisa, dat is me inderdaad een lange reis van 24 uur, maar je hebt het overleeft en dit keer in je eentje. En nu een eigen plek vinden. Ik vroeg me af: als je dus in een wijk (zo groot als Nijmegen) een studentenhuis kunt vinden dan ben je waarschijnlijk nog niet echt dichtbij de universiteit. Is het openbaar vervoer dan wel redelijk? Of ga je als echte Nederlander een fiets aanschaffen en ga je op de fiets?
    Succes meid met het vinden van een eigen plek. Ik ga je volgen via je blog en zet'em op
    Groetjes Tineke :-)

  • 27 Juli 2015 - 20:44

    Ger:

    Hoi Lies. Leuk geschreven. Jammer dat het nog niet zo lukt met het vinden van goede huisvesting, maar dat gaat lukken. Kun je ons straks ontvangen. X Ger.

  • 27 Juli 2015 - 22:16

    Caren:

    Hee Lies, succes hoor en volgende blog willen foto's van je riant onderkomen!! Liefs Caar

  • 28 Juli 2015 - 01:40

    Linda:

    Hey Lies,

    Leuk dat je al zo snel een blog hebt geschreven. Succes met het vinden van een leuke kamer. Tot snel in Santiago. Komen we gezellig bij je logeren.
    Liefs, lin

  • 28 Juli 2015 - 14:41

    Rhonda:

    Lieve Lisa, wat een goed verslag. Ik heb het aan oma voorgelezen en oma vindt het een erg leuk verslag en zij is onderdrukheid van je flinkheid!
    Liefs van ons.

  • 28 Juli 2015 - 20:54

    Ernestina:

    Hee zussie!!

    Wat een lange reis zeg maar gelukkig heb je het overleefd :)
    En hopelijk heb je snel een woning gevonden.
    Heb je al zin in je introductie?
    Ben benieuwd naar je volgende blok,
    en te lezen wat je allemaal weer hebt meegemaakt!

    Heel veel liefs van mij xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Ik ga van augustus tot december studeren aan de Universidad Alberto Hurtado en Santiago de Chile

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 3212

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 28 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: